söndag 17 oktober 2010

Arvegods





Fina gamla saker till lillemans rum som snart ska inredas. Hunden och spisen från Brio har hängt med sen jag och min syster var små. Spisen har dessutom tillbringat några år hos lillemans kusiner. Jag kan inte ens föreställa mig hur många gånger som ugnsluckan har öppnats och stängts. Ungefär 500 gånger bara de sista tre dagarna sen den kom hem till oss. Nu har den förstärkts med lite trälim och lite spik.

Den fina gamla skolplanschen är ett loppisfynd från sommaren. Endast 25 kr fick jag ge för denna underbara lektion om bomullens och ullens resa från fält och får till en liten pojkes nya byxor. Gunghästen ropade jag in på auktion. Jag fick vänta länge och väl för den var det enda som jag ville ha på auktionen och utroparen envisades med att ropa ut den sist. Lite extra nöjd var jag därför när den äntligen fick åka med hem i bilen. Lilleman tycker än så länge bäst om att fälla in hjulen och rulla runt den i vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar