onsdag 10 november 2010

Tillspetsat




Jag brukar inte ha några gardiner. Jag vill ha så ljust som möjligt hemma och tycker inte heller om gardinstänger. Men nu har fina spetsgardiner flyttat in i vardagsrummet. Det trodde jag aldrig om mig själv men helt plötsligt var det bara dags. Ikea tog 99 kronor för två längder och det gick ju inte att motstå. Två skruvar och en vit tvättlina får agera gardinstång vilket blev jättebra. Diskret och enkelt. En vit hårsnodd fungerar som omtag i väntan på att jag får låna en symaskin och kan korta längderna som är alldeles för långa just nu. Riktigt nöjd är jag. Det känns ju lite som att vi bor i ett dockskåp.


I badrummet har annan spets flyttat in i form av ett nytt duschdraperi. Jag har resignerat inför det gräsliga laxrosa kaklet och bestämt mig för att förvandla badrummet till något av en rosa dröm.

2 kommentarer: