söndag 2 januari 2011

Nybörjar-maskor


Det började precis som med stickningen. Jag gick till garnaffären och köpte dessa små färglada garnnystan som gjorda för små virkverk. Sen följde ett par kvällar av ett antal virk-försök, som därefter repades upp för nya försök, virknålsbyten, en hel del svordomar och minst två tillfällen när jag var villig att ge upp och finna mig i att jag får hålla mig till stickningen istället.

Men så plötsligt....så började hjärnhalvorna att samarbeta och det började bli styr på maskorna och helt plötsligt hade jag virkat början på min allra första chokladboll, även om den råkade bli blå.

2 kommentarer:

  1. Tack för din snälla kommentar! Vad glad jag blir att du tagit tag i virkandet tack vare min bok! Och om det gick att förstå med hjälp av min virkskola, ser jag det som en stor framgång :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du tittade in! Ja, din virkskola fungerade verkligen jättebra. Jag hojtar till när det finns mer än en halv blå chokladboll att visa upp :).

    SvaraRadera