fredag 28 oktober 2011

Pixi till oss båda



En liten samling klassiska Pixi-sagor i en liten ask hittade jag på Pocketshop. Och inte vilken ask som helst. Den är så snygg att den måste få stå framme.


När man öppnar asken så kommer en hel packe med barndomsminnen fram. Vem är inte uppvuxen med dessa små böcker? Tre små grisar och Råttfångaren från Hameln minns jag särskilt väl, den sistnämnda för att den var lite läskig. Det kommer lille-man nog också att tycka för det tycker han om det mesta just nu. Jag tror att han och jag ska göra en deal. Han får böckerna och jag får behålla asken.

2 kommentarer:

  1. Pixi-böcker, vilken nostalgi! Jag förstår att du behåller asken själv. Så himla fin!

    SvaraRadera
  2. Visst är den! Lille-man har nog inte vett att uppskatta den :).

    SvaraRadera