söndag 12 december 2010

Trasig matta



Häromveckan gav jag mig ner till källaren och grävde fram en gammal trasmatta som har hängt med från källarförråd till källarförråd varje gång jag har flyttat. Vid varje flytt har jag tänkt göra mig av med den men varje gång har den fått följa med till nästa ställe. Mattan, som är vävd av min faster, låg på golvet i mina föräldrars rum när jag var liten och sen dess har den inte fått göra någon egentlig nytta. Nu har den fått åka tvättmaskin i grovtvättstugan och ligger nu på hedersplatsen i lillemans rum.

Och ja, ni ser rätt. Den lilla spisen i bakgrunden saknar numera ugnslucka efter att lilleman har gått lite hårt fram vid matlagningen. Spik och trälim var tydligen inte tillräckligt så nu får vi ta till tyngre grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar