lördag 24 september 2011

Boksugen

Den här helgen skulle jag egentligen varit på bokmässan. Så blev det inte, men det hindrar ju inte att man kan sitta och sukta på böcker hemifrån. Tanken med böcker är väl att man i första hand ska köpa dem för innehållets skull men ibland måste helt enkelt bara omslaget få fälla avgörandet.


Dessa retroantologier som bygger på bilderböcker från svunna tider får gärna pryda min bokhylla, frontade då förstås. För att inte tala om dessa nyutgåvor av några gamla klassiker med omslag designade av illustratören Petra Börner. De är så vansinnigt fina. Dem kan jag tänka mig att ha liggandes på nattduksbordet, utan att någonsin ens läsa dem, eller varför inte bara rama in dem. Kanske finns de som affischer? Kanske på bokmässan? Ja just det, den missade jag ju...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar