fredag 2 september 2011

Citrongult

Kommer ni ihåg den knallgula färgen som jag köpte till väggen i lille-mans rum? Burken fick stå till sig ett bra tag och till slut fegade jag ur och kom jag fram till att det nog inte var rätt nyans för ändamålet. Den kändes lite väl gul.  Det blev därför en ny vända till färgbutiken men målet att komma hem med en mildare citrongul ton. Det var lättare sagt än gjort för det är helt galet hur många citrongula nyanser som en färgbutik kan uppbringa. Till slut slog vi till på en nyans som helt enkelt heter "citrongul". Det kändes som att det inte kunde misslyckas.


Sen målade jag min livs första fondvägg under ett par kvällar. Vad enkelt det var! Jag förstår varför fondvägg har varit så populärt för en sån målar man ju i ett nafs utan att behöva tömma rummet på möbler eller behöva täcka särskilt mycket. 


Jag blev väldigt nöjd med resultatet. Väggen sprider lite extra värme i barnrummet och nyansen är exakt rätt till den gula färgen i den gamla skolplanschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar