söndag 4 september 2011

Urspårat

Jag kände på mig att det skulle kunna spåra ur. Det var ju ett helt års uppdämt loppis-behov som skulle släppas ut i sommar-Sverige bland loppis-lador, kuriosa-bodar och PRO-loppisar. Urspårat blev det och bilen fylldes med fynd.  Nedan ser ni en bråkdel av resultatet 


Nils-Johan brödburk inhandlad i en liten antik-butik i Karlskrona.
 


Krackelerad, men vad gör väl det när den kostar 25 kr och är fantastisk att duka fram kokt potatis i? Den gamla skolkartan i bakgrunden hittade jag i en kuriosa-butik i Mariefred i våras.Den provhänger just nu i köket.



Glas, glas, glas. Nio söta vinglas för en spottstyver och söta små assietter för en femma styck från Kupan. Klistermärket på bordsskivan?! Fråga inte :).



Den rostfria kaffepannan är faktiskt fyndad av maken. Jag har blivit väldigt förtjust i rostfritt. En kompis som är uppvuxen på en veterinärklinik säger att rostfritt ger henne dåliga vibbar eftersom hon förknippar det med alla rostfria kärl som instrumenten på kliniken ligger i. Jag förstår henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar