söndag 25 april 2010

Kaninens nya kläder




Herr Kanin har minsann fått sig en ny kofta. Detta var ett utmärkt övningsprojekt. Det var dock bra att jag stickade koftan i dockstorlek för mönstret var svårt för en novis och nu är det inte hela världen att den har sina små skavanker. 

Mönstret till koftan har jag hittat i boken Sparat - Små stickade kläder från vår barndom. Som jag skrev den 6 april så har jag hoppat över rutstickningen och gjort den rätstickad, vilket bidrar ännu mer till att den inte alls ser ut som förlagan i boken. Någon gång blir det kanske en rutstickad variant i barnstorlek.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för din hälsning! :)

    Hoppas att du mår bra denna dag!? Vilken fin blogg du har och vilken söt kanin och kofta :)

    Hit kommer jag åter :) ta hand om dig! kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Vad trevligt att du tittade in!

    SvaraRadera