söndag 18 april 2010

Tovad väska


Här kommer resultatet av gårdagens tovning. Kommer ni ihåg den oavslutade påsen som jag skrev om den 13 mars? Jag stickade färdigt den i fredags och igår genomgick den förvandlingen till en väska.


Helt magiskt! Jag stoppade in en jättestor stickade påse i tvättmaskinen och ut kom en, mycket mindre, tovad väska. Jag har aldrig tovat något förut men nu är jag helt fast. Påsen hade ju sin skavanker, i form av sneda maskor lite här och var, men inget av det syns på väskan. Varför har ingen berättat detta förut? Det är ju genialt! Från och med nu ska jag sticka allt i jätteformat och tova det.

Till alla garnbutiker: Kolla era lager för jag kommer fortsättningsvis att behöva mycket garn.
Till släkt och vänner: Förbered er på att alla gåvor från mig fortsättningsvis kommer att vara av tovad sort :).

4 kommentarer:

  1. Jag är så imponerad!! Jag köpte stickbok strax efter du hade köpt din. Även stickor och garn inhandlades entusiastiskt, men sen stannade det där nånstans. SUSSIE, I need you! /Flitiga Lisa (or not)

    SvaraRadera
  2. Ja, vad var det som hände Flitiga Lisa?. Du får helt enkelt väcka tävlingsmänniskan i dig. Vi har väl samma bok?? Försten igenom alla projekt vinner :). Att väcka SUSSIE är ju en annan bra idé. Ska bara öva upp min simultanförmåga så jag kan sticka och prata samtidigt :).

    SvaraRadera
  3. Ja, tovining gillar jag med! Resultatet är både varmt och förlåtande, som sagt, skavankerna man annars skulle retat sig på syns inte alls! Fin väska!

    SvaraRadera